TARTALOM:
4) Eszközök és alap tulajdonságaik
5) Láthatóság piacon, aukción
6) Eszközök kombinációi
7) Tapasztalati pontok, küldetések
8) Taktikák
9) Gyors és hatékony keresés a piacon
4) Eszközök és alap tulajdonságaik
Fegyverek: alap sebzést adnak, van egy minimum sebzés és egy maximum sebzés
A minimum és a maximum adja az átlagot, amit meg lehet határozni.
Átlag sebzés = (Szint / 2) + 1,5
Példa: Egy 5-ös szintű szigonylándzsa(2-6) átlag sebzése: 4. Egy 9-es szintű gladius(3-9) átlag sebzése:6.
Tehát a későbbiekben erre az átlagra jönnek rá az erősítések és a bónuszok majd.
Pajzsok: alap páncél = (Szint x 10) +20
Példa => Egy 8-as szintű pajzsnak 100 az alap páncélja. Egy 42-es szintű pajzsnak 440 az alap páncélja
Mellkasi páncél: alap páncél = (Szint x 10)
=> kivétel: bőr páncél > (Szint x 10) + 5
Példa => Egy 21-es szintű mellkasi páncélnak 210 az alap páncélja. Egy 41-es szintűnek 410 az alap páncélja.
Példa a kivételre => Egy 21-es szintű bőr páncélnak 215 az alap páncélja.
Sisakok: alap páncél = (Szint x 5)
=> kivétel: vassapka > (Szint x 5) + 2
=> kivétel: thracian > (Szint x 5) + 3
Példa => Egy 28-as szintű sisaknak 140 az alap páncélja. Egy 40-es szintűnek 200 az alap páncélja.
Példa a kivételekre => Egy 28-as szintű vassapkának 142 az alap páncélja. Egy 28-as szintű thraciannak 143 az alap páncélja.
Kesztyűk: alap páncél = (Szint x 3)
Példa: Egy 12-es szintű kesztyűnek 36 az alap páncélja. Egy 45-ös szintűnek 135 az alap páncélja.
Cipők: alap páncél = (Szint x 6)
Példa: Egy 15-ös szintű cipőnek 90 az alap páncélja. Egy 39-es szintűnek 234 az alap páncélja.
Gyűrűk, amulettek: nem adnak +tulajdonságot alapból
Az alábbi táblázatban megnézhető, hogy melyik eszköz melyik szinten lépett be a játékba:
(Ennek jelentősége lesz az egész játék során, márcsak az áraik szempontjából is)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ütő
Rövid kard
Rövid tőr Éles tőr
Csatasarló Széles kard
Belező Szigony
Hosszú kard
Balta Szigonylándzsa Széles balta
Kalapács A halál
angyala Schiavone Gladius -
Deszkák Fa pajzs Kör pajzs Háló Sárkánypajzs Ezüst pajzs Toronypajzs Tűzpajzs Tűztoronypajzs Titániumpajzs
Rongyok
Bőr páncél Dupla bőr Réz vállak Fél lemez Réz lemez Catenarian páncél Vas lemez Egész lemez Vas vállak Keménybőr páncél
Vassapka
Bőrsapka Myrmillo
Tracian Gladiátor sisak Koponya sisak Réz-sisak Viking sisak Centurio Szög sisak Centurio teljes sisak Bronz centurio
Bőrkesztyű Réz heveder Rézkesztyű Harci bőrkesztyű Bőr heveder Vas biztosító Szegecs kesztyű Lemez heveder Lemez biztosító -
Szandál Bőr szandál Bőr csizma Harci bőr csizma Réz kötés Vadász csizma Kemény bőr kötés Ezüst harci csizma Szegecs csizma Lemez csizma
Az eszközök árának és értékének a táblázatát megtaláljátok ebben a táblázatban:
Az első adat a bolti ár, a másik a visszavásárlási ár. (Példa: 840 / 210)
A táblázatot folyamatosan frissítem majd.
http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus.xlsx
5) Láthatóság piacon, aukción
Az alábbi képlet alapján lehet kiszámolni, hogy hányas szintű eszközöket látsz a piacon és az aukción:
Piacon látható eszközök szintje = Szinted x 1,25
Aukción látható eszközök szintje = (Szinted x 1,25) + 5
Nos, ez kiegészült az új szabály szerint annyival, hogy az így kapott érték nem lehet több, mint 9.
Ezért tehát 37-es szinttől felfelé már így határozható meg legegyszerűbben a láthatóság:
Piacon látható eszközök szintje = Szinted + 9
Aukción látható eszközök szintje = Szinted + 14
Megjegyzés!
A boltban található eszközökre is ez a két képlet vonatkozik, attól függően, hogy rubinos az eszköz vagy simán aranyért is megvehető.
A csak aranyért megvásárolható eszközökre az első képlet vonatkozik természetesen, a rubinos eszközök lehetnek ennél 5 szinttel magasabbak is.
Az eszközök nevének színe ilyen szempontból nem befolyásoló tényező, csak abban segít, hogy könnyebben eligazodj.
A színek az alábbiak szerint vannak meghatározva:
1-9 szintig: fehér betű
10-34 szintig: zöld betű
35-54 szintig: kék betű
55-74 szintig: rózsaszín betű
75-94 szintig: narancssárga betű
95-114 szintig: piros betű
Fontos!
Függetlenül attól, hogy hányas szintű vagy, bármilyen eszközt használhatsz, ha már egyszer hozzá tudtál jutni. Ez nincs korlátozva.
6) Eszközök kombinációi
A 10.-ik szint elérését követően belépnek a játékba a kombinált eszközök, amelyek valamilyen pluszt adnak alapból.
11. szint elérése után: megjelennek az „utó kombik”. (Én neveztem el így őket, ezt használom majd ezután.)
16. szint elérése után: megjelennek az „elő kombik”.
27. szint elérése után: megjelennek az olyan eszközök, amelyeken lesz előkombi és utókombi is
Kiszámítani pedig úgy lehet a konkrét kombinációt, amit keresel, hogy összeadod az előkombi, az eszköz és az utókombi belépési szintjét.
Vagyis egy Zeindras Ezüst gyűrű of delicateness az 32+1+21=54. Azaz legelőször 54.-es szinten találkozhatsz vele csak.
Teljes listát találsz majd a második táblázatban, hogy melyik kombináció mit ad pontosan.
http://bierkoffglad.uw.hu/gladiatus2.xlsx
A következő iránylevek az összes kombinációra érvényesek, ezekre mindig figyelj:
· A %-os +/- sebzések csak a fegyverekre érvényesek, mert csak annak van alap sebzése.
· A %-os +/- páncél a fegyverekre és az ékszerekre nem érvényes, mert nincs alap páncélértékük.
· A %-os +/- erő az ékszereknél nem érvényesül.
· A %-os +/- képzettség a cipőknél nem érvényesül.
· A %-os +/- fürgeség a mellkasi páncéloknál nem érvényesül.
· A %-os +/- karizma a pajzsoknál nem érvényesül.
7) Tapasztalati pontok, küldetések
A játék során tulajdonképpen az a feladatod, hogy minél magasabb szintre fejleszd magad, ehhez pedig szükséged van tapasztalati pontokra ( TP ).
Tapasztalati pontot kétféleképpen szerezhetsz. Harcolsz az arénában vagy küldetést teljesítesz.
(Igazából van egy harmadik lehetőség is, az istállómunka, de én nem szoktam soha elküldeni dolgozni a karakterem.)
Tapasztalati pontok az arénában:
Az arénában megvívott győztes harcok alkalmával szerezhetsz TP-t.
Az alábbi listában láthatod, mennyi az a szint, aminél lejjebb már nem érdemes támadni valakit:
1-9. szintig: a veled azonos szintű ellenfelek legyőzéséért jár csak.
10-19.szintig: a tőled 1 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
20-29.szintig: a tőled 2 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
30-39.szintig: a tőled 3 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
40-49.szintig: a tőled 4 szinttel gyengébb ellenfelek legyőzéséért is már jár TP.
ésígytovább…
Fontos!
Abban az esetben is kapsz TP-t, ha téged hívnak ki és nyersz. Csak ez valamiért nincs benne a jelentésben, amit küldenek.
Küldetések:
Sikeresen teljesített kocsmai küldetés a másik lehetőség arra, hogy tapasztalati pontot szerezz.
Többféle feladat létezik, íme egy-két jótanács:
Győzz le valakit az arénában: nem kötelező olyannal harcolnod, aki előtted van az arénában.
Ilyen küldetés esetében én javaslom, hogy olyan ellenfelet válassz, aki ellen a legkisebb életerő veszteséggel letudod a küldetést.
Az új aréna szabály szerint, nem támadhatok olyat, aki 8-10 szinttel gyengébb nálam. Viszont erre is van megoldás.
A fórumban van egy olyan topik, hogy „Kitiltott felhasználók”. Itt kinézek magamnak valami lúzert, akit multizás miatt kitiltottak egy évre.
Mivel nem tud belépni a karakteréhez, ezért feljelenteni sem tud amiatt, hogy én 39-es szintű vagyok ő pedig csak 3-as szintű. Logikus. :)
Valamilyen felszerelés beszerzése: mindig érdemes megnézni a piacon, hogy meg lehet-e vásárolni esetleg a kért tárgyat olcsón.
Néha előfordul, hogy a piacon megvett tárgy szintje nem elég magas és a kocsmáros nem fogadja el, mert jobbat akar.
Ezt nem lehet tudni előre, sajnos, mert a küldetésnél nincs kiírva, hogy hányas szintűt kér.
Olyan eset is előfordul, hogy a küldetést nem a kocsmárosnál kell befejezned, mindig figyeld hogy kinek kell vinni a kért eszközt!
Gyilkolj valamilyen „szörnyet”: vannak olyan „szörnyek”, amelyeknek a helyét pontosan meg lehet határozni, de akad olyan is, amelyik mindig máshol tűnik fel.
Ezek játék közben változnak is, hogy ne legyen unalmas mindig ugyanazok ellen küzdeni.
1-20 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: farkas,
Barbár falu: barbár,
Bandita tábor: bandita,
Ősi templom: őr,
Kalóz kikötő: kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: szökevény, hárpia,
21-40 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: disznó,
Barbár falu: másik barbár,
Bandita tábor: ifjú szolga,
Ősi templom: testőr,
Kalóz kikötő: másik kalóz,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: áruló, hárpia, medúza,
41-60 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: leopárd,
Barbár falu: viking harcos,
Bandita tábor: rabló,
Ősi templom: zsoldos,
Kalóz kikötő: csempész,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: lázadó, cerberus, medúza,
61-80 szintig:
Ködös hegyek: -
Sötét erdő: medve,
Barbár falu: vandál,
Bandita tábor: törvényen kívüli,
Ősi templom: rendőr,
Kalóz kikötő: fejvadász,
Farkas barlang: farkas,
Egyéb karakterek, amelyeknek nincs állandó helyük: eretnek, cerberus, minotaur,
Fontos!
Abban az esetben, ha nem tudod befejezni a küldetést mielőtt átlépnél egy ilyen határt, akkor a feladat teljesíthetetlen lesz!
Tehát 20-as és 40-es szinten akkor kezdj el ilyen küldetést, ha úgy érzed, még szintlépés előtt be is tudod fejezni!
Küldetés befejezése: a küldetést minden esetben annál a személynél kell befejezned, aki a küldetést adta számodra.
Azt a kocsmában meg tudod nézni, hogy melyik ez a személy. Neki kell leadni a tárgyakat illetve tőle kapod meg a jutalmat.
Kép teszek be mindegyikről azért:
Lovászfiú: az istállóban található meg. Kép: <Lovászfiú>
Aréna mestere: az arénában található meg. Kép: <Aréna mestere>
Kocsmáros: a kocsmában található meg. Kép: <Kocsmáros>
Edző: a gyakorlás menü alatt érhető el. Kép: <Edző>
Árverésvezető: az aukciós házban található meg. Kép: <Árverésvezető>
Szélhámos: a piac menüpont alatt található meg. Kép: <Szélhámos>
Fontos!
A küldetésen szerzett tárgyakat a csomagok között sárga színű Eszköz kutatás felirat jelzi.
Amennyiben ezeket nem adod át a „megrendelőnek” és lemondod a küldetést, nem fogod tudni sokáig használni, mert el fog tűnni rólad.
8) Taktikák
Leírok néhány okosságot, amit személy szerint én is alkalmazok és szerintem hasznos lehet mindenki számára:
Taktika az arénában: mikor új arénába kerülök át, én azt a taktikát alkalmazom, hogy nem indulok el felfele az aréna listán.
(A 30-39-es arénában 37-es szinten voltam, mikor az első ellenfelet kihívtam az arénában, a 40-49-es arénában ezt már szerintem csak 48-as szinten fogom megtenni.)
Létezik ugyanis az a szabály, hogy ha előtte harcoltál valakivel, akkor valamennyi ideig (állítólag 60 percig) nem tudnak téged támadni.
Ilyenkor kapod azt az üzenetet, hogy: „Az ellenfeled nemrég harcolt az arénában és mivel te becsületes vagy bla bla”
Ez alól kivétel az arénalistás támadás. Ott bármikor megtámadhatnak, ha előttük vagy 1-2-3-4 hellyel.
Tehát, ha az aréna lista végén vagy, akkor minimalizálni tudod ezt a kockázatot.
Persze, ilyenkor is figyelj arra, hogy aki utánad éri el a 40-es szintet például, az mögéd fog bekerülni a listára.
Ha túl korán indulsz el felfele az aréna listán, azzal csak magadat szopatod, mert mindenki a leggyengébbet fogja ütni az előtte levő négy közül.
Figyelj tehát mindig arra, hogy az előtted levő négy embert még keresőből se támadd meg, amíg el nem éred azt a szintet, mikor már érdemes lesz elindulni.
Ezzel a taktikával is fel lehet érni a csúcsra, betettem képeket, hogy bizonyítsam:
<Kép1> <Kép2> <Kép3>
Taktika az arany megtartásához: mikor lejár egy expedíció és pénzt kapok (vagy bárhonnét máshonnan persze), én egyből befektetem eszközökbe.
A piacon mindig lehet találni olyan cuccokat, amit az értékénél csak kicsivel adnak drágábban, sőt nem ritka az olyan eszköz sem, amit érték alatt ad el a tulajdonosa.
Itt kapnak komoly szerepet a játékban szerintem azok az eszközök, amelyek negatív tulajdonságokat adnak, mert azt mindig olcsón tudják csak eladni.
Külön érdemes odafigyelni a gyűrűkre és amulettekre, mert azok nagy értékűek és kis helyet is foglalnak a hátizsákban.
A piacon megvásárolt illetve expedíción szerzett eszközöket ne vedd ki a csomagok közül. Mindig csak az utolsó négyet látod, de ez nem jelenti azt, hogy a többi elveszik. Akármennyi csomagot bent hagyhatsz. Ez azért is jó, mert így nem számít bele a hátizsákod értékébe sem.
A hátizsák kettes fülébe pakold a sokat érő gyűrűket, amuletteket valamint a tartalék felszerelésedet, amit még használni fogsz. (erre mindjárt kitérek bővebben).
A hátizsák egyes fülét pedig hagyd üresen, ide fogod majd bepakolni, amit a csomagok közül kiveszel és egyből leadsz a kereskedőknek.
<Kép>
Arra is érdemes figyelni, hogy ha éppen támadható vagy legyen mindig 0 az aranyad. Ha a kapott aranyat nem tudod pontosan elkölteni, add be a maradékot az egyesület kasszájába.
Azt ugyanis nem jegyzi meg senki, ha 20-30 aranyat lehúzott rólad, viszont ha több alkalommal is megtámad és soha nem kap még 1 aranyat sem, akkor meg fogja jegyezni, hogy téged nem érdemes támadni.
Mikor ezeket a sorokat írom, 40-es szintű vagyok és az elvesztett aranyam 4.319 !
Három hónap alatt kevesebb aranyat veszítettem, mint amennyi a legnagyobb zsákmányom volt!
Taktika az élet növeléséhez: rengeteg ember elköveti azt a hibát, hogy rosszul építi fel a karakterét. Legtöbbször előforduló hiba, hogy a minél nagyobb sebzés illetve páncél érdekében elhanyagolják az alkatot. A fórumban is rengeteg ilyen hozzászólás olvasható, hogy: „Az alkat nem számít, mert…”.
Két nap múlva meg ugyanannak az embernek sír a szája, hogy miért ilyen drága a kaja a piacon.
Pedig egyszerű a megoldás!
Tartalék felszerelést kell beszerezni, amit majd kizárólag támadásoknál fogsz csak használni. Felépíted normálisan a karakteredet, -különös tekintettel az alkatra, ugye- és azon a felszerelésen kívül amit viselsz, beszerzel még egy-két cuccot is. Olyat természetesen, ami sebzésre és páncélra gyúr rá erősen.
Példa: Én amulettnél és gyűrűnél kizárólag Delicateness párti vagyok, más utókombis ékszer nálam szóba sem jöhet. De tartalék ékszernek beszerzek például 3 Táliths-osat. Ami, mint tudjuk +7 sebzést és +400 páncélt ad. Ugyanígy cipőből, kesztyűből, sisakból is be lehet szerezni egy tartalékot.
Tehát adott egy normálisan felépített karakter (esetemben 160-as alkattal) és adott egy tartalék „támadó felszerelés”, amit bármikor átcserélhetsz.
Ugyanis, nem akkor kell agyonverni valakit, amikor ő támad meg. Ha megver akkor sem tud lóvét lenyúlni (lásd eggyel feljebbi taktika), akkor meg nem mindegy?
Ami életerőt elveszítek a 160-as alkat felnyomja 1-2 óra alatt. Ha meg úgy döntök, hogy visszaütök, akkor átcserélem a fele felszerelésem és +30-al nagyobb sebzéssel valamint +1500-al nagyobb páncéllal a megfelelő pillanatban beleverek olyat a fejébe, hogy megszakad. Ennyi.
Már időtlen idők óta nem költöttem egy aranyat sem kajára, ha küldetésben kapok mondjuk egy csirkét, akkor eladom jó pénzért!
Persze legalább 8-szoros haszonnal! Fizesse meg, ha zabálni akar! :)
Taktika a támadások elkerüléséhez (összegzés):
- „Támadj, hogy ne támadhassanak”. Ha nemrég harcoltál az arénában, nem enged megtámadni keresőből a rendszer. Legfeljebb aréna listáról tudnak csak megtámadni, azok pedig gyengébbek nálad, ha okosan csinálod. (Lásd fentebb: Taktika az arénában)
- Az egyenleged mindig legyen nulla arany, mikor nem vagy aktív a játékban. ( Lásd fentebb: Taktika az arany megtartásához)
- A lehető legkevesebb helyen találkozzanak a neveddel, ne vond magadra a figyelmet (piac, egyesület, toplista, fórum)
- Profil jó megszerkesztése is fontos, arra az esetre, ha valaki mégis odatéved az adatlapodra. Hátha le tudod beszélni két mondattal arról, hogy megtámadjon! (De ne azt csináld, mint a játékosok 99%-a, hogy beírja azt, hogy: „Ha meg mersz támadni leverem a csapattársaid veséjét!”. Legyél kreatív! :) )
- Még egy tipp: én ha kihívok valakit harcolni, előszeretettel választok olyanokat, akiknek alacsony az alkata, mert ők általában nem támadnak vissza, ugyanis drága pénzért veszik a kaját a piacon és jobban meggondolják, hogy támadjanak e, mint például én 199-es alkattal. :)